Wednesday 6 July 2011

Perangi Himpunan Bersih 2.0 bukti Umno zalim kepada rakyat – Anwar




Tindakan keras polis yang menahan rakyat dari memakai baju kuning termasuk t-shirt Bersih 2.0, membuktikan kezaliman Umno yang memperkakaskan pihak berkuasa itu, kata Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Umno Barisan Nasional (BN) sepatutnya tidak takut dan memerangi himpunan Bersih 9 Julai ini kerana ia merupakan himpunan aman menuntut perubahan dalam sistem pilihan raya.

Kita tidak minta perubahan yang memihak kepada Pakatan Rakyat. Kita minta perubahan yang tunduk kepada peraturan dan ketelusan,” katanya mengulas tindakan polis yang giat menangkap orang ramai yang memakai t-shirt Bersih 2.0.

Terbaru, lima anggota Angkatan muda KEADILAN (AMK) Kapar ditahan polis sewaktu bersiar-siar di pusat membeli belah Klang Parade petang tadi, dengan memakai t-shirt Bersih. Timbalan Ketua AMK Pusat, Khairul Anuar Zainuddin pula ditahan malam semalam atas ‘kesalahan’ sama.

Mengulas lanjut, Anwar menyifatkan tindakan polis merampas t-shirt Bersih 2.0 itu sebagai bukti keganasan dan kezaliman berterusan pimpinan Umno BN.

Di Malaysia ini, betapa ganas dan zalimnya pimpinan Umno. Sampai kita pakai baju kuning jual baju Bersih pun dianggap kesalahan, katanya.



Mata Pisau : Bukan nak cakap apalah kan, dulu masa kat UMNO sibontot ni juga yang mempertahankan dasar UMNO... Bajet untuk air di Kelantan di yang potong masa jadi menteri Kewangan dulu... Sekarang cakap lain pula..

Aduhhh,, susah kalau nak cakap dengan org yang tak tau nak bezakan bontot dengan tut tut tut.... Janji lubang jer semua dia nak sebat... 

Tolong lah bersihkan nama ko dulu baru lah nak bersihkan org lain pulak...Dasar muka bontot betul la ko ni... Noktah hitam kat muka ko tu pun dah mula menebal so bawak2 bertaubat la...


No comments:

Post a Comment